söndag 1 maj 2011

Paradisiskt

Delar av min tillvaro är definitivt paradisisk! Att springa genom "djungeltunneln", till exempel, såhär på vårkanten. Djungeltunneln är en stig genom skogen som på sommaren bildar som en tunnel av trädkronorna. Nu på våren är det gröna bara ljust och skirt, men stigen är kantad av vitsippor, vintergäck och här och var lite blåsippor. Makalöst vackert!

Att jag dessutom är ute och springer över huvudtaget förhöjer lyckoruset. Nya skor är som grädde på milkshaken; supersköna asics. Jag sprang som på moln! Sex kilometer typ. Typ, eftersom det är svårt att mäta exakt. Men jag är nöjd. Knappt 4 km både lördag och söndag förra helgen. Och så har jag inte hunnit med i veckan alls.

Och det känns så bra, och så skönt. Det är rätt länge sen jag sprang kontinuerligt nu, eftersom det har trasslat med höfterna, så vi får se hur det går. Men jag är så nöjd att jag har flåset kvar och krafter att springa på. Det kanske inte är så tokigt med uppehåll, även om de inte behöver bli så långa som de här. Men ofta passar man ju på bara för att man kan, och till slut är det som om man bara tar slut, tycker jag. Chokladtårta eller inte så finns det inga krafter. Det är inget roligt.

Men nu, en lång stund bara för mig själv. Gabbe sover, Estrid leker med kompis, Stefan och Vera är och handlar.

Ökade sista 1,5 km. I värsta hagelskuren. Åh, vad härligt!

Nu skall jag duscha och rätta matteprov. Andra delar av min tillvaro är inte fullt så paradisiska.

1 kommentar:

Summer Dawn sa...

If you have an I phone, there is a great app that lets you map your run and tells you how far you ran. It also shows your elevation. I use it and love it!