söndag 29 maj 2011

Underbar helg, men gud, vilket liv!

Hemma igen efter en underbar tripp till Stockholm med Estrid. Vi hade så roligt och tokmysigt, och vi har gått och gått och gått. Och hon har inte klagat en enda gång - och det trots att hon är ungen som för några år sedan utbrast "Men tycker du att det är schysst av en mamma att tvinga en unge att gå fast hon inte vill??"

Och vi besökte Slottet med rustkammaren och skattkammaren. Hade aldrig varit där förut i hela mitt långa liv, och jag var ju lika imponerad som Estrid såklart, och på nåt vis berörd av historien. Och så var vi på fjärilshuset och Vasamuséet på lördagen. Kanon! Däremellan hann vi bli bjudna på middag av storasyster Maria, pusta och mysa på hotellet, njuta av hotellfrukost, shoppashoppashoppa (Estrid hade sparat så hon skulle kunna göra av med pengar) och träffa lillasyster Eva.
Jag gillar Stockholm, och även om det var länge sedan jag bodde där nu så känner jag mig hyfsat hemma där. Nå't jag inte tänkte på när jag var yngre var vilket jäkla liv det är hela tiden. My god!!

Sa till Maria att jag i och för sig börjar tycka att det är för mycket ljud hemma hos oss också. Jag skulle vilja ha bara skogsljud, liksom. Och då bor vi ändå på landet redan...

Men helt seriöst, Estrid och jag hade nästan svårt att höra vad vi sa till varandra när vi gick och pratade. Och så gick vi in på nåt fik för att pausa och förfriska oss, och så var det ännu värre där. Var lika slut i huvudet som i benen och fötterna när vi äntligen kom tillbaka till hotellet på kvällen. Att folk över huvudtaget kan bo och leva så är mig en stor gåta.

Om jag får vattuskräck också så skall jag kolla för säkerhets skull, så att det inte är rabies istället för åldern.

Inga kommentarer: