söndag 22 maj 2011

Nu skall jag vara stark!

Har just vart och tittat på huset i Buttle. Fick fysiskt ont i bröstet, så stark blev min längtan att flytta dit. Säkert för jag vet att det inte kommer att hända.

 Men fönstren, rymden.. kakelugnen i sovrummet, det nya smakfulla köket och det stora, vackra allrummet däruppe.. frånvaron av ljudet av bilar... My God! Stor härlig trädgård, gäststuga på 30 kvm (jag kan ha skrivit det här förut)..

Men vi skall inte flytta dit. Alla i familjen trivs inte med att det ligger så långt från vår nuvarande vistelse. Trots att det ligger mitt på Gotland och på så vis borde vara ännu mer säkert än Roma med tanke på hur snabbt polarisarna smälter. Det kommer inte dröja innan kåkarna utefter kusten slumpas bort, när vågorna kommer närmre och närmre, och då skulle vi sitta tryggast av alla. Inget av det här spelar tydligen någon roll.

Men, jag skall vara en stark kvinna och inte en tjurig barnunge för att jag inte får som jag vill. Jag skall tänka att vi bor jättebra, och att vi så småningom kommer att få plats allihop och att under långa stunder på lördagarna är det faktiskt ingen som klipper gräset, och då hör man fåglarna sjunga här också. Det finns säkert en mening med allt. (Fast det är jag egentligen helt och hållet superosäker på. Särskilt just nu.)

Tänkte lägga in en bild så ni förstår lite bättre, men jag kan inte ladda över bilder från telefonen till datorn längre. Sen igår. Ska kolla upp vad det kan vara. Men här är en länk om ni vill titta:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-buttle-gotlands-kommun-buttle-annex-150-1713619

4 kommentarer:

Ina sa...

Tack för dina fina ord! :)
Tråkigt det där med huset! :( Det var en väldigt intressant tanke med polarisarna o det.. hua! :(

Sofie sa...

Hej! Tack för kommentaren!

Ja våga, det så himla skoj att våga. Jag har aldrig velat vara blond innan för alla andra är det. Men jag trivs så himla bra i det så det struntar jag i nu. Egentligen ville jag inte blir ljusare först för jag är rädd för utväxten men jag var sugen ändå så jag satsade. Jag får se om någon vecka hur jag känner när den kommer.

Summer Dawn sa...

Its beautiful, I also dream of moving a to large house in the country. Too bad it is just a dream...

Lena sa...

Yes, I know. I don't even know why I went to see this house, when I knew from the beginning we probably wouldn't buy it anyway. But, I just love it soo much!