onsdag 2 mars 2011

Om att blogga

Gabbe undrar lite cyniskt på tonåringars vis varför jag lägger upp en blogg, jag menar; vem skall läsa den?? Vilket säger en del om den tillit jag omges av härhemma. Av en del. Själv funderar jag mest på när jag skall ha tid att skriva. Satt uppe vid 4-snåret imorse och började skapandet av själva sidan (jag är väldigt nöjd); jag inte kunde sova eftersom jag hostade så in i bängen. Men jag kan ju inte gå upp kl 4 varje morgon för att skriva. Och jag hoppas hostan ger sig snart.

Just nu har jag stulit mig en stund medan Stefan ser spöket laban med lilla Vera, och Gabbe och Estrid är iväg på sina håll. Men snart är ugnspannkakan klar och då är det slut på friden.

Men jag håller med, och är inte det det värsta? Vem skall läsa den? Fast det kanske inte är det viktigaste för mig vem som läser den, bara jag får skriva den. Men lite som att prata högt för sig själv är det, utan att vara riktigt säker på om det är någon hemma eller inte.

Sådärja - nu är tiden ute. Men Gabbe har läst, och lovat att prenumerera typ. Ja - min första läsare! Och det är klart jag hoppas att det blir fler, och att ni tycker om det ni läser och lämnar kommentarer; det vore jätteroligt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Herregud syss!!!! Du som alldeles nyss inte ens vågade visa dig på fb!!!!! ;-) Jahaja, jag får väl bli läsare nr2 efter Gabbe!!
pusspuss

Summer Dawn sa...

Your California Friends will read it!