onsdag 25 maj 2011

13 dagar

Exakt så många dagar är jag ledig från och med idag!

Det finns inga tecken på tangentbordet som uttrycker den känslan! Det är en helt galen tid på året att vara ledig, mitt bland alla utvecklingssamtal (jag är nästan klar) och alla jippon som sker på våren. Det skall tränas till skolavslutningar och det skall cyklas på utflykter och allt möjligt.

Men jag har tid att ta ut, så det gör jag. Och eftersom jag har en bra vikarie och kompetenta kollegor så vet jag att det kommer att bli bra.

Och det skall bli så skönt. Det har varit ett tufft år och en tuff termin. I vanliga fall brukar jag känna mig ganska nerjobbad när det är dags för semester. Har inget bättre ord än nerjobbad. Med tanke på min ledighet kan det här bli året då jag faktiskt börjar min sommarledighet i hyfsat skick.

Sen blir det klassresa. Vera får följa med. Det blir roligt. Tre dagar på Fårö med sjutton sexor. Vad kan gå fel?

Men nu, 13 dagar. Det är en förändring. Kanske jag ska passa på att färga håret också...

Inga kommentarer: