lördag 11 juni 2011

Borra i glas?

Nog tänkte jag att det kunde vara lite trixigt, men inte att det skulle bli omöjligt. Hade köpt två olika glasborrar, 3 och 4 mm, och jag kylde med vatten, hade Gabbe till bra hjälp och inget skulle egentligen kunna ha gått snett.

Och det börjar bra. Jag är lite försiktig först, men drar på sen, och det känns att det blir. Men sen är det som att det tar för lång tid utan att jag kommer igenom. Det är ingen glasvägg jag skall göra hål i direkt.

Tittar på borren. Då är hela själva pilspetsen borta. Av. Fast i glaset. Kommer aldrig komma ut igen. Blev lite provocerad av det här, och blev liksom tvungen att prova med 4 mmborren också. Samma visa igen. Borr trasig - pilspets av. Fast i glaset.

Jag kommer att kunna sälja glas med pilspetsar inbäddade i sig, som en sorts nutida pyttesmå mammutar. Det var inte det jag hade tänkt mig.

Gabbe ringde vår vän Clas Ohlson och bad om råd. Och tillmötesgående som de alltid är så hälsade de oss välkomna att komma in och få nya borrar. Dom är bäst på kundbemötande i hela Sverige!

Är dock inte helt säker på att jag verkligen vill ha två likadana borrar till... Å andra sidan vill jag verkligen borra i glas.

Inga kommentarer: