lördag 14 maj 2011

Nalle Puh - boken om Gabbe

Vera har tjatat om att hon vill att vi ska läsa Nalle Puh nu några kvällar när vi går och lägger oss. Jag har inte fattat. Vi har ingen Nalle Puh-bok däruppe. Men hon har vart förkyld och hemma med Stefan några dagar, så jag tänkte att det är väl något de har läst eller pratat om.

Men så fick hon fram den ikväll. Nalle Puh boken. Det var albumet som jag gjorde till Gabbe när vi hade varit och hälsat på i USA när han var fyra. Det ligger på mitt nattuksbord, och häromkvällen tittade vi på bilderna däri. Det var sen hon började tjata om att läsa Nalle Puh eftersom han och hans gäng är på omslaget. Gosunge. Ibland är jag lite trög.

Farmor Carmen
"Det är min Gabbe-brorsa!" säger hon lyckligt till varje bild med Gabbe på. "Och där är Gabbe!" till en av bilderna med hans sagolikt vackra farmor. Och de är onekligen lika!

"Och där är annan pappa." Det är Darren, och ja, det är en annan  pappa - Gabbes. "Vems är den? Vems är den? Vems är den?" Jo, det är Al, Pilar, Carmen, Darren... Gabbes gammelfarmor, gammelfarfar, farmor och pappa.

Gabbe och hans pappa Darren
Lite rart att hon frågar vems människorna är istället för vem dom är. Antar att hon vill veta hur det hänger ihop.

Pilar, Al, Gabbe och Carmen
Önskar att andra sidan jorden låg lite närmare <3

Inga kommentarer: