måndag 30 maj 2011

Familjens status

Stefan, somnade hos Estrid när de läst färdigt. Kommer säkert bli besviken när han vaknar och upptäcker att han inte kom ut på sin joggingtur som han tänkt sig. Men jag misstänker att han behöver sova, eftersom han somnade.

Gabbe, sover. Tror jag i alla fall. På sistone har han sagt godnatt och gått in till sitt, men sen har jag hört honom prata i telefon eller lyssna på musik ändå. Men han såg rätt sliten ut... hade haft utvecklingssamtal i skolan. Hade glömt berätta för mig att det var, så jag missade det. "Men det var bra allting." Jamen bra, då vet jag ;)

Estrid, sover nog riktigt gott efter våran joggingpromenad. Har lekt med kompisen hela eftermiddagen och sen gjort massiv läxa. Såå duktig.

Vera, sover som en stock. Hon somnade sent, med sina små fingrar intrasslade i mitt blöta hår. Hon kämpade emot den lilla rackarn - det brukar hon inte göra. Vi har haft roligt idag. Gungat högt, högt och busat. Ploppat grodor och läst sagor.

Jag, sitter vaken och drömmer om kryssningar och bloggar. Bara för att jag kan. För att jag är ledig imorgon också. Men jag skall inte bli uppe sent. Det blev sent igår, det får räcka. Skall ta bussen in till stan med tjejerna imorgon när Estrid slutar skolan. Ta med lite mellis och gå till Tallunden och leka lite. Det blir kul.

Inga kommentarer: