onsdag 18 maj 2011

Drömmen om hemhjälp!

Önskar ibland, oftare och oftare faktiskt, att vi hade hemhjälp. På heltid. Tänk om man kom hem och allting redan var klart. Fixat. Bara att sätta sig och äta fort, fort innan alla brakar ihop av blodsockerfall. Och sen igen, fort fort in och gosa och vila och ta igen den tiden man förlorat under dagen. Lite grann i alla fall.

Och sen, när vi tagit igen oss från dagens härliga äventyr och man blir tesugen, så går man ut i köket och fixar. Och då, istället för att köket ser ut som om en tromb dragit fram, så är allt blänkande rent. Temuggen framställd. Tevattnet fixar jag själv så att det inte står en massa varmt vatten och dräller som någon kan bränna sig på.

Och jag skulle betala så mycket pengar! Och jag skulle baka tårta till hans eller hennes födelsedag. Om bara tvätten var tvättad och hängd och kläderna invikta i lådor och skåp.

Golven. Tänk att komma hem från jobbet och kunna släppa ner väskan på hallgolvet utan att ett moln av damm virvlar upp. Buren. Blixtens och Vitnos bur skulle vara städad och fin jämt. Om det är någon av er därute i världen som funderar på att skaffa djur som behöver jättestora burar, kontakta mig först så skall jag berätta hur mycket tid det tar att hålla rent och fräscht åt dom små gosingarna.

Å andra sidan dör man inte av att det hinner bli lite dammigt ibland. Som tur är så är ingen av oss dammallergiker. Och vi är rätt bra på att laga mat själva. Tvätten får man fixa lite under veckan och resten på helgen.

Vi fixar det! Men guuuud, så skönt det skulle vara ibland...

Inga kommentarer: