fredag 22 april 2011

Skum tid vi lever i

Jo, det är en skum tid vi lever i - kolla här, bara: För bra precis ett och ett halvt år sedan köpte jag en ny vattenkokare på Clas Ohlsson. Jag dricker alldeles för mycket te och är alldeles för disträ för att det skall vara hälsosamt att värma tevatten på spisen; brandrisken är enorm när man kokar torrt.

Men så igår la den bara av. Lampan lyste, men inget mer hände. Illa. Och just när man är ledig och hemma och det kommer gäster och.. Ja, jag och Gabbe tog vattenkokarn och kvittot och åkte in till stan. Oftast sparar jag kvittona på såna här grejer, men det är inte alltid jag hittar dom när det behövs. Men det här hittade jag.

Tjejen på Clas Ohlsson är supertillmötesgående och trevlig, men tyvärr finns inga likadana kvar. Vad tråkigt. Men jag får pengar tillbaka och så får jag lösa det bäst jag vill. Helt ok med mig. Tar mina pengar och går till vattenkokar-hyllan och hittar till slut en jag vill ha. Den är 50 kr billigare än den jag nyss lämnat tillbaka. Men det spelar ju ingen roll. Jag plockar med mig lite andra grejer, betalar och går.

Och så kommer jag att tänka att egentligen är det lite knepigt; jag lämnar in en 18 månader gammal och trasig vattenkokare, och går därifrån med en sprillans ny, 50 spänn rikare.

Toppen med två års garanti. Men lite skumt känns det..

Inga kommentarer: