söndag 24 april 2011

Men stoppa mig nu, den som kan!

Jodå, påsklovet har gjort underverk. Solen har gjort sitt. Friska barn har hjälpt till. Stefan och jag har hunnit ses lite. Och jag fick åka iväg en sväng - underskatta som sagt aldrig ett miljöombyte.

Men jo, jag känner mig som ny. Lagom tills det är dags att börja jobba igen.

Har sprungit idag. Och jag springer så jäkla bra på chokladtårta - rena raketbränslet. Jag har glömt hur bra det är. Men jag har en bit kvar. Det är tredje gången jag springer på... skitlänge, men ändå, det var korta springarbrallor, t-shirt och solglasögon. Jätteslitna springskor. Säkert nästan fyra kilometer utan att stanna och gå ;). Bra hållning, grundspänning i magen (för höfterna) en bit i alla fall; det är jättesvårt att komma ihåg när jag springer. Axlar ner. Tusan, vad skönt. Situps och två armhävningar : ) när jag kom hem.

Nu har det vänt, det känner jag på mig. Studset i fötterna är på väg tillbaks.

Inga kommentarer: