fredag 15 april 2011

Lightly scented!?

Har köpt dambindor, lightly scented. Skrivet med de minsta små bokstäverna de förmodligen kunde hitta. Det går ju inte att läsa! Hade vaga misstankar om parfym eftersom det var så mycket blommor på paketet, men jag avfärdade dem eftersom jag inte såg någon text som handlade om parfym. Och jag vill inte ha parfymerade bindor. Finns det något mer onödigt och bortkastat? Parfymerat toapapper, möjligen. Blöjor - parfymerade blöjor fick jag till Gabbe en gång när han var pytteliten och vi var i USA och hälsade på.

I alla fall retar det mig. Och de har tryckt små ljusblå blommor i bindan också. För vem? Varför då? Och hur lät det vid konferensbordet när de kom på idén?

Snille nr 1: Vi kanske kan parfymera dem lite lätt, så att de inte luktar så sunkigt i skrevet just under den där perioden.
nr 2:  Ja, bra idé. Och måla små blommor på, så de blir lite gladare.
nr 3: Ni är sjukt bra! Skall vi skicka med lite godis också, så de blir jätteglada?
(Arga blickar från nr 1 och 2)
nr 1: Nej, då blir de feta, och då blir de ännu grinigare. Och behöver nya kläder. Dum idé.
nr 3, osäkert mumlande: Men jag tycker nog de magra typerna är de grinigaste...
nr 2: Men blommor blir bra. Och parfym.
nr 3: Ni tror inte det blir ännu värre då? Sunk och parfym är väl ingen vidare mix.. (fortf sur för att ha blivit nedröstad med godiset. börjar fundera på att starta eget märke)
nr 1: superirriterad: Det är inte meningen att det skall lukta gott sen, det där vill man inte ens tänka på ditt äckel. Det är meningen att de skall bli lite gladare när de tittar ner i trosorna och skall ta bort den där blo... lortiga bindan och ser blommorna. Och sen känna sig lite mindre sunkiga eftersom den nya luktar så gott. 
nr 2: Just det! Och så skriver vi att det är parfym på med pyttepyttesmå bokstäver, så blir det en överraskning för dem när de kommer hem. Då blir de superglada, säkert.

Ja, jag vet inte. Vingarna fyller i alla fall en funktion; de är ju inte bara en utsmyckning som för tankarna till fjärilar som fladdrar lätt över den väldoftande blomsteräng som numera alltså skyddar mina brallor.

Livet är fyllt av ljuvliga fiffigheter, eller hur. En del gör mig lite förbannad bara.

Kanske tänker annorlunda om några dar.

1 kommentar:

Summer Dawn sa...

I am glad I am not the only one who cant seem to buy the right pads. I am always buying the wrong ones (giant grandma ones, ones that are way too long, or badly "scented" ones.

I walk into this aisle int he store and immediately become confused. You would think after all these years of buying pads, I would know what I am doing, but I dont...