fredag 29 april 2011

Fredag i tacoträsket

Vera: Sover som en stock. Höll sig vaken tills jag och Estrid kom hem från konserten. Ville inte sova utan mamma - pappa gå ner! förklarade hon att hon hade sagt när de läst alla sagorna uppe i sängen.

Estrid: Sover snart. Min lilla gosing. Nyklippt och fin, och så lycklig över att ha varit iväg en sväng ikväll.

Stefan: Nere i källaren. Översvämning. Nåt med tvättmaskinen tydligen. Jag kommer inte upp på ett tag, det är vatten överallt därnere. Om det varit min födelsedag imorgon skulle jag ha trott att han skulle slå in paket.

Gabbe: Äter middag. Sent. Kom just hem och har duschat sig varm. Har varit funktionär på nåt rally ute i skogen. Hållt åskådare ur vägen och sånt. Fått en knallgul t-shirt med texten "Jag gillar bilsport" stort på ryggen. O:et är ett hjul. Ett minne för livet, helt klart :)

Jag: Trött. Har en sticka i fingret, sista delen liksom, som inte riktigt ville följa med ut. Sitter djupast. Gör ju skitont. Glad. Var med Estrid på konsert med mysjazz; Irma Munck, som är en av mina gamla elever hade gjort ett avslutningsprojekt för skolan. Helt makalöst. Jag vet ju att hon sjunger underbart, det var ju därför jag ville dit, men ändå - det var helt sagolikt. Och så var det en kille på flygel som såg så lycklig ut över att spela och att spela där med henne, och samspelet och musiken och sången var.. magiskt. Åh, vad vackert!, sa Estrid.

Inga kommentarer: