fredag 3 juni 2011

Misslyckade Makroner

Jamen, det är väl det värsta jag vet - att misslyckas när jag bakar!

Gjorde drömmar idag, som jag av någon anledning aldrig gjort. Dom blev toklyckade å andra sidan. Hur lätt som helst, och galet spröda. Dom smälte liksom nästan innan man fick in dom i munnen. Tänk er det!

Lyckade!
Och så ville jag så gärna prova att göra makroner. Storasyster Marias makroner är vida berömda i släkten och säkert en bit utanför, och nu när jag och Estrid var i Stockholm fick jag också smaka. Och dom var verkligen supergoda; ryktet var inte på något sätt överdrivet.

Så jag ville också, såklart. Men jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel. Dels har vi inte samma recept, för hon har inte chokladtryffel i sina. Vad det är för kräm vet jag inte, för man kom liksom av sig när man åt dom, så jag tänkte inte på att fråga. Jag tror jag kanske borde haft mina i ugnen några minuter till. Men med den där chokladtryffeln, som jag i och för sig älskar, var det inte samma sak.


Misslyckade!

Men dom blev spröda dom också. Smälter också i munnen. Säkert för att dom inte blev riktigt klara.

Inga kommentarer: