torsdag 16 juni 2011

Gabbe kom in!

Gabbe har haft skolavslutning idag. Det var inget att komma och titta på, så jag kunde jobba, sa han. Men han fick sitt betyg och i bilen sen så frågade jag när de får veta om de har kommit in på sitt inriktningsval. "Jo, men det har vi redan fått", sa han. Jahaja, så kan det vara.

Och jo, han kom in. Odramatiskt. Jag blev ju superglad, såklart. Gabbe flinade. Men jätteroligt ju, att komma in på trä- och husbyggnad om det är det man vill göra, istället för att behöva hålla på och blanda betong bara för att man inte kom in. Eller hur!

Jag är så stolt över honom. Fina betyg får han. Och jag är så glad att han vet vad han vill, och att han kommer in på sina val.

Vi åt på Thai-Thai hela familjen för att fira sommarlovet. Ungarnas. Jag jobbar till på måndag, och Stefan en vecka till.

Estrid fick vara lite stor imorse och gå till fritids själv efter att ha tagit det lite lugnt härhemma. "Jag tycker det skall bli riktigt roligt att gå, nu när jag får låsa och gå själv", sa hon stolt när jag pratade med henne strax innan hon skulle gå. Härligt!

Hon har tvåhundra meter till skola/fritids. Ganska lyxigt!

Inga kommentarer: