söndag 12 juni 2011

Bland trollsländor och fjärilar

9 km idag i mina sköna asics. Lite drygt 9 km - det tar sig! Och trollsländor och fjärilar virvlar i massor, trängs utefter vägkanterna med blåklint och vallmo i den guldfärgade kvällssolen. Makalöst!

Blir antagligen ingen mer springning förrän torsdag. Tror jag inte i alla fall. Åker till Fårö imorgon bitti med klassen, och jag tror inte jag får med mig joggingvagnen i bilen eftersom jag har så mycket packning. Skall iväg och handla mat nu ikväll, och så skall jag hämta ännu mer mat på Södervärn innan vi åker imorgon. Och Vera skall ju följa med, så vagn måste jag ha, men det blir nog lilla paraplyvagnen.

Och så på onsdag är det skolavslutning. Både skolan där jag jobbar och Estrids skola har tänkt att vi har skolavslutningen kvällen före den egentliga skolavslutningen, så blir det lättare för föräldrarna att komma ifrån. Jättesnällt tänkt. Likadant förra året. Bara det att för mig som behöver vara med på båda blir det lite körigt. Min börjar dock kl 16, och Estrids kl 17:30, så jag hinner vara med litegrann. Det känns bra.

Kom ut lagom till fikat förra året, och satsar på det i år också.

Inga kommentarer: