torsdag 2 juni 2011

Vilken dag!

Gabbe åkte imorse, så vi var uppe tidigt. Känns riktigt, riktigt konstigt att han är i Grekland nu. Hotell Africa på Rhodos. Jättelångt härifrån. Ändå tog inte flygresan längre än det tar att ta sig med Gotlandsfärjan från Visby till Nynäshamn.

Och jag saknar honom. Men vi har hörts av ett par gånger, och allt är bra. Känns toppen. Och eftersom de åker från Visby direkt, så kände de såklart till några andra som också bor på samma hotell. Som är en bra bit över arton. Känns också bra.

Var ute och sprang idag. Älskar mina nya skor! Dom kramar om hälarna och hälsenorna som om de vore lyckliga över att få krama just mig, ger utrymme att vicka på tårna, fångar upp stötarna så det är skönt i knäna, och skjutsar stegen vidare i en sjungande fart. Underbara!

Sex komma två ungefär tror jag den vändan är som jag sprang. Stefan skojade och satte på tidtagningen när jag stack. Det förpliktigar. Spelar ingen roll att träningen är oregelbunden. Sprang som attan, lätt på foten och rapp i benen. Jätteskönt; både själva träningen, men också att känna att jag kan. Det har vart så himla tungt senaste gångerna.

Sen stack vi in till stan, tjejerna och jag. Stefan skulle klippa gräset. Tog en långpromenad utefter havet och in i botaniskan. Bort till glassmagasinet. Provade lemoncurd/maräng-glass. Omygod! Testa den om ni får en chans - det vattnas i munnen bara jag tänker på den.

Sen grillning och lite brännboll med Estrids klass borta i Lärkparken. Gott och trevligt. Superskön kväll.

Och Gabbe är i Grekland. Första dagen. Han låter glad!

Inga kommentarer: