tisdag 7 juni 2011

Jobba?

Kan inte fatta det. Kan framförallt inte fatta hur det skall gå till. Har redan lagt mig till med sommarlovs(o)vanor, ju. Uppe sent. Gör vad vi vill. Strosar, leker, fixar och grejar. Sticker in till stan om vi känner för det, och struntar i det om vi inte har någon lust.

Och nu skall jag plötsligt vara skolfröken igen. Så mycket skolfröken man nu är de allra sista dagarna på terminen.

Nu på morgonen är det skoljoggen, och efter det så skall sexorna få sig en omgång i fotboll av lärarna. Sexorna är alltid så förväntansfulla och helt säkra på att de skall vinna. I år kanske de har en chans; är så trött så jag ser inte ordentligt.

Sen är det tre skoldagar, helg och sedan klassresa till Fårö. Två övernattningar. Jag tar med mig Vera, för annars skulle hon få två stycken elvatimmars-dagar på dagis.

Joo, men det blir roligt.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Tack Lena för din kommentar, den värmde :) Klart man ska vara glad och stolt, oavsett vad som händer! :)

Hoppas ni får en riktigt fin dag med skoljoggen och fotbollen!

Malin sa...

Visst går det fort att vänja sig! Trots att jag är hemma med sonen och hundarna så ändras ju allt även när maken är hemma. Men snart då är det semester, jippi, hela juli. Då blir det sena kvällar, grillat varje dag och vin, vin , vin ;-)
Såg att du hade tre barn med stor ålderskillnad, det har jag oxå. En son på snart 21, en på 18,5 och en på tre, helt underbart är det.
Kram