lördag 4 juni 2011

Loppislycka

Åh, vad roligt - vilken dag vi har haft.

Gick ut starkt imorse och sprang 7,5 km typ. Riktigt nöjd! Lätt i stegen.

Sprang förbi en gård där det bor två taxar, och dom kom väl utspringande och skällde som galningar och slängde sig utefter benen på mig. Jag gillar många hundar. Särskilt om jag får hälsa på dem först och närma mig lite försiktigt. Den här typen av attacker gör mig tokig. Skrek i högan sky - livrädd! Gud, så arg jag var. Adrenalinet pumpade rejält, och det tog en god stund innan jag var i balans igen. Lite trögt att starta om sen, men det gick.

Sen var det marknad i Roma. Lite blekt, men jag provade churros (?) med kanel och socker. Rätt gott.

På eftermiddagen var vi på loppisrunda jag, Estrid och Vera. Det första stoppet var ingen hit, men i Tofta fyndade vi rejält: 2 pussel, 4 klänningar, 2 tröjor och 1 kjol till Vera, en förvaringspryl och en bok till Estrid och en fin glasskål och ett fat till mig. Allt detta för 160 spänn! Och alltihop var jättefint - så kul!

Pratade med Gabbe fram på kvällen, och han hade varit och badat hela dagen. Sanden var så het så det gick inte att gå i den, och havet alldeles kristallklart, ljusblått. De hade vart ute på en båttur och snorklat. Låter underbart - och det var det också, sa han.

Är ganska säker på att han tycker att den här Greklandsveckan flyger iväg. Själv kan jag knappt fatta att det bara gått tre dagar...

Inga kommentarer: