onsdag 15 juni 2011

Helt slut!

Har varit på Fårö i tre dagar med min klass och är känslomässigt helt utmattad. På ett helt nytt sätt.

Var tillbaka i stan vid halv tolv. Sen var det skolavslutning på eftermiddagen, så det var fort, fort hem emellan och baka stubbetårta och packa fikakorg, göra lunch till Vera, plocka fram Estrids grejer, fräscha till mig och lämna Vera med farmor innan jag for iväg.


Stubbetårtan - en klassiker i vår familj

Efter min egen avslutning var det direkt iväg till Estrids. Köpte med mig en flaska god dressing från Kränku till Estrids superbra fröken Katarina. Klassen har skramlat, men Estrid tycker att det är mysigt att ge något själv också, så det får hon gärna.

Hann precis i tid, och de sjöng och vi fikade i gröngräset och "Varför då?", sa jag när Gabbe sa att han skulle gå direkt när Estrids klass hade sjungit klart. Tyckte han kunde sitta och småprata lite med oss. Den roade blicken jag fick till svar sa allt.

Nu i säng. Imorgonbitti skall jag växla pengar så att jag kan dela upp den resterande klasskassan på alla ungarna och lämna på skolan så att de kan hämta.

Hoppas de blir glada.

Inga kommentarer: