söndag 19 juni 2011

Sköna söndag!

Underbar dag! Riktigt skön, slö söndag.

Vera och jag låg och drog oss innan vi gick upp, och det är väl bara såå skönt. Småungar är så supergosiga på morgonen, varma och rara och utsövda och nöjda.

Pysslade på en stund efter frukost och drog på mig springskorna sen, lite motvilligt. Ville, men hade egentligen ingen ork. Men efter fyra, fem kilometer släppte det. Kändes som om jag kunde ha sprungit hur långt som helst. Jätteskönt!

Det gjorde jag inte, men det blev väl en sju sådär skulle jag tro. Nöjd med det.

Slumrade en stund med Vera på eftermiddagen när hon sov och var ute och övningskörde med Gabbe på eftermiddagen. Estrid skulle på kalas ute i Vall, så vi fick en åktur både när hon skulle dit och hem. Gabbe vill stanna hemma när vi skall iväg på kryssning. Han skall ju jobba, och ser fram emot en vecka för sig själv.

Den enda nyttan jag egentligen har gjort idag är att vika tvätt. Men det skulle man kunna ha en heltidsanställd till härhemma. Var kommer alla kläder ifrån?? Och varför får jag så ofta känslan av att vek jag inte in den här tröjan igår också?

Har fått stryk i schack också, förresten. Stort. Illa. Igår vann jag två av fem, tror jag. Gabbe hävdar att jag bara vann ett parti, men jag undrar jag.. vill nog minnas att det var två :) Idag hade jag dock inte en chans.