fredag 5 augusti 2011

Vera förstår inte!

Tidigare idag:

Vera: Jag vill ha mer bulle!
Jag: Nej, det blir ingen mer bulle.
Vera: Va?
Jag: Nej. Ingen mer bulle. Det räcker med en.
Vera: Va? Jag förstår inte!

Senare idag:

Jag: Du måste sitta ner på stolen.
Vera: Va?
Jag: Du måste sitta på stolen. Det blir farligt annars.
Vera. Va? Jag förstår inte!

Tidigare i veckan:

Vera: Lyssna på mig, pappa! Lyssna på mig nu.
Pappan pratar med Estrid: Vänta lite, Vera.
Vera: Lyssna på mig, pappa. Lyssna på mig. Lyssna på mig nu. Pappa. Pappa jag vill att du lyssnar på mig. Pappa! Lyssna på mig.
Pappan som har pratat färdigt med E: Ja Vera, nu lyssnar jag på dig - vad är det?
Vera: Mjaaoouuuuu!

Sanningen får man nog höra från dårarna i det här huset - inte från barnen i alla fall. Eller om det sammanfaller ibland, jag vet inte...  ;)


Liten, rolig unge!

Inga kommentarer: