fredag 8 juli 2011

Var inte ledsen, mamma!

Jag har de gosigaste barnen på Jorden. Ja, så är det.

Gabbe lagar t ex just nu trappen hemma hos oss. När han inte jobbar. Det är cementtrappen på framsidan som vittrat mer och mer under åren vi bott här, men nu blir den fin må ni tro. Bilder kommer. Och när vi kom hem från Riga var det undanplockat och fint, och så hade han köpt hem min citronyoghurt jag brukar äta så att det skulle finnas när vi kom hem.

Och Estrid, som är på ridläger just nu. Glad som en.. nioåring på ridläger. Dagridläger, för hon vill inte sova över. Igår var två av hennes kompisar med, och när de fick veta vilka hästar de skulle få sa flicka nummer två till flicka nummer tre: "Hon är jätteläskig, hon sparkas!", varpå Estrid när de gick ut därifrån klappade flicka nummer tre, som såklart blivit lite skärrad, om ryggen och sa att: "Det kommer att gå jättebra, jag lovar! Jag har ridit henne och hon är jättesnäll". Hon skulle aldrig drömma om att plocka personliga statuspoäng på någon annans bekostnad!

Och lilla Vera, som imorse när hon nyvaknad ville ner ur min famn för att gå och kissa klappade mig på kinden och sa: "Var inte ledsen, mamma, snart skall vi kramas mera - jag ska bara kissa!"

Hur skulle jag någonsin kunna vara ledsen - med sådana barn?! Tre stycken! Något måste jag ha gjort rätt, helt klart. Om inte i detta livet, så i förra.

Inga kommentarer: