fredag 29 juli 2011

Såhär ser drömmen ut

Här är den: gården!

Den vill jag ha, och där vill jag bo!

Där skall vi fira jul i de stora salarna, hysa in gäster på somrarna, och här skall jag öppna mitt bagericafé. Gästerna skall få vandra omkring i örtgården och inte vilja åka därifrån, och där skall jag dricka mitt morgonte innan någon har vaknat.

Ladan skall inredas till tidernas coolaste, mysigaste rum för uthyrning, och jag skall baka mig till en förmögenhet och betala av gården i ett nafs.

Vi skall ha två hästar, och på somrarna kan vi ha turridning för turistungarna.

Det vackra huset i Buttle såldes i en rasande hast - såklart - och vi var inte ens med och budade. Det kan vi ju inte vara när inte alla i familjen vill flytta dit.

Men, man får fortsätta drömma! Och självklart skall jag anmäla mig till visningen.

Inga kommentarer: