söndag 17 juli 2011

Städa - varför då?

Estrid är rolig att prata med, och som alltid får man höra sanningen från barna - visst?!

Estrid: Ska vi hitta på nå´t?
Mamman: Nja, jag måste städa; dammsuga undan och torka av golvet.
Estrid: Varför då - ska vi få gäster?

!

Och eftersom det är Nickelodeondagen på Kneippbyn ikväll med en massa artister och grejer så vill såklart Estrid gå dit. Vi hade inte riktigt bestämt vem som skulle gå med - jag eller Stefan - och mellan Estrid och mig lät det såhär:

E: Har ni bestämt än vem som skall gå med?
M: Nej.. vad tycker du? Du får gärna säga själv, för både pappa och jag går gärna med.
E: Tja, jag vet inte.. du är ju lite mysigare sådär, än pappa, så om du går med blir det lite mysigare. Men det är ju lite mer fart på pappa; han är som lite roligare du vet, så det blir väl lite fartigare kanske om han är med. Å andra sidan: om jag börjar fundera på någonting med killar eller så så är det bättre att du är med. För när det gäller killar fattar pappa faktiskt ingenting. Men det gör ju du!
Men som sagt, lite roligare kanske med pappa. Men gör som ni vill - mig spelar det ingen roll.

Tja, vad skall man säga? Glad att kunna hjälpa till med något!

Och hon är så rolig Estrid, för det ligger ingen värdering hos henne i det hon säger. Om det hade blivit en jobbig valsituation för henne, där hon hade tvingats "välja" mellan Stefan och mig så hade jag såklart inte sagt att hon kunde säga själv. Det skulle jag ju inte vilja utsätta henne för.

Nu kan jag avslöja att det var jag som gick med. Och hennes kompis följde också med, och det var fullt röj och det var superbra uppträdanden, hur mycket folk som helst, och efteråt stod vi i kö så att tjejerna fick sina autografer. Estrid blev bortburen av Danny till och med, för han höll på att snubbla över henne, och för att inte ramla och dra med henne helt och hållet fick han tag i henne och bar iväg med henne på skoj. Att hon över huvud taget kunde somna ikväll begriper jag inte.

Och artisterna som skrev, Danny, Amy Diamond och Mattias är så himla proffsiga och snälla mot ungarna. De tittar på varje unge, hälsar, småpratar. Fast det var hundratals - så superschysst mot sina unga fans.

Och deras mammor ;)

Estrid och Danny!

Inga kommentarer: