onsdag 20 juli 2011

Härlig dag på Leva Kungslador

Ringde min kära svärmor imorse och frågade om hon hade lust att följa med ut till Leva Kungslador och äta lunch med mig och flickorna. Och jodå, det ville hon gärna.

Har inte vart så sugen på att åka dit, för det har blivit med det som det blir ibland att när alla är sådär ååhh, det är så mysigt och så skittoppen, att jag blir lite anti. Fjantigt, jag vet.

Men hur som helst så tänkte jag att vad sjutton, det kan väl vara en trevlig sak att göra en onsdag. Så vi åkte dit.

Och så var det såklart sådär supermysigt som alla säger att det är. Och nästan ännu mysigare. Och godare. Typiskt.

Man kommer in bland bröd, dofter, bullar stora som handflator och ännu mer dofter. Vi åt buffé i trädgården, och det var verkligen supergott och jättemysigt! Och det var fetaoströra, linssallad, rödbetsfärskost, fiskgryta (som var såå mustig och god), stegnugnsbakat bröd, bondomelett, ärtpesto... My god! Och så pannkaksbuffé till ungarna.

Området bakom själva huslängan var så stort också, och det ser man inte när man bara kör förbi. Det fanns gott om plats och kändes inte trångt fast det var jättemycket folk. Och efter maten sprang flickorna iväg en bit till några små dungar med hängmattor, små studsmattor och trädkojor och lekte i skuggan, och jag och Monica kunde sitta och prata en stund och njuta av kaffet och teet i lugn och ro.

Härlig dag!

Vi spenderade ett par timmar där, shoppade lite i butiken. Estrid köpte te till mig i smyg och gav mig som present; ekologiskt grönt citronte, som jag faktiskt njuter av i precis denna stund. Hon är en gosing, hon!

På väg hem stannade vi vid sjön. Ensamma där ännu en gång, och det är ett härligt ställe att vara på. Tjejerna badade (inte jag den här gången heller), och det har varit en toppendag!

(Innan dess stannade vi på elgiganten och köpte en mobil till Estrid, förresten, så att jag kan vara säker på att få tag på henne när hon smyger iväg till bibblan med kompisarna. Glad tjej, jojo!)

Inga kommentarer: