söndag 17 juli 2011

Idag har jag...

... spelat badminton med Gabbe. Superkul - särskilt när jag hade medvind och solen i ryggen :)

... sovit länge (det var före det här med badmintonet). Superskönt.

... gått en lång promenad med Vera. Nåja, så lång var den inte. Inte tillräckligt lång för att ursäkta att jag inte sprang idag. Eller igår. Eller dagen innan dess. Men ja, en promenad var det i alla fall.

... gjort en hundrafemtio sandkakor sådär i runda slängar. Till Veras stora lycka. Och hon får trampa på dem!

... inte gjort hallonpaj, fast hallonbuskarna dignar under tyngden av mogna bär. Har dock ätit en del av dem, och även av våra svarta vinbär som är som godast just nu; stora, saftiga och supersöta.

... börjat om på min barnboksberättelse, eftersom vår gamla dator har kraschat. Nu har jag skrivit in den i min egen laptop istället. Hoppas den ligger säkrare där. Och jo, jag borde säkerhetsspara allting; det är vansinnigt att inte göra det, jag vet. Jag ska. Det var någonting med laddaren i moderkortet eller något sådant. Den kan inte ta emot ström i alla fall, och det vill man ju gärna att den skall kunna göra. Dyrare att laga än att köpa ny. I princip. Sjuk värld vi lever i.

... inte rockat heller. Blåmärkena i midjan efter min nya rockring börjar blekna. Imorgon skall jag köra igen; det är skitkul, och jag hoppas på att jag härdats.

... suttit i skuggan av parasollet i trädgården och lyssnat på vinden i träden. Det var direkt efter promenaden när Vera sov i vagnen.

... konstaterat att den här sommaren är den lataste och slöaste jag någonsin haft. Hur skönt som helst. Kanske att året som gått också vart det tuffaste, på sitt sätt, som jag någonsin haft. Ett av dem i alla fall. Nu bara laddar jag om, känns det som. Och det är så sköönt, som sagt.

... sörjt lite att Stefan börjar jobba imorgon igen. Men han jobbar bara i två veckor, och sedan är han ledig i ytterligare två. Toppen - då skall vi ut och tälta igen. Räknar kallt med att vi vid det laget har hunnit glömma hur knöligt det är.

... inte fått stryk i schack av Gabbe. Inte än. Han kom just hem från jobbet, och jag bedömer att det tar ca 30 minuter innan jag har fått det. Idag också.