fredag 20 april 2012

Äntligen fredag!

Guuu, så skönt! Känner mig helt utschasad - på ett skönt sätt.

Började veckan med två tidiga morgnar, vilket också innebär lediga eftermiddagar. Älskar mina tidiga morgnar!

Igår började jag inte förrän halv nio, och innan jag kom till jobbet hade jag bakat en nöt/banankaka, varit ute och sprungit, duschat och ätit frukost. Glad i hågen, med en bukett vitsippor och skilla i ena handen och kakan i den andra knallade jag iväg till jobbet.

Imorse gick jag också upp tidigt trots att jag började halv nio igen. Det regnade. Tänkte först gå upp och göra mina asanor medan folket i huset fortfarande sov. Gabbe hade åkt till jobbet; han har praktik nu i två veckor. Men sen ångrade jag mig, såå trött, kröp ner bredvid Vera i varma sköna sängen och somnade om. (Jo, hon sov i våran säng inatt. Den första dock, sedan hon fick en egen. Och hon sov som en stock.)

Det regnade fortfarande när jag gick till jobbet. Hade dragit mig lite för länge innan jag gick upp, men drack te, åt gröt och gjorde mig snabbt i ordning. Vände upp ansiktet mot regnet och lät det vara.

Skön vecka. Skön fredag!

Inga kommentarer: