torsdag 6 oktober 2011

Saker som upprör mig!

Det är lite konstigt, men jag blir inte så upprörd alls just. Det var länge sedan jag gick igång sådär ordentligt på något...

Tänk när Eva Bofride skrev i GT att hon hoppades att inte förslaget att förlänga rättigheten att ta ut föräldraledighet ända fram tills barnet fyllt sexton skulle gå igenom, eftersom hon ansåg att det var ytterligare en kvinnofälla. Ytterligare risk att någon av föräldrarna (mamman) skulle behöva tillbringa tid i det hemska, förhatliga hemmet och där förväntas ta hand om sina otäcka barn om de nu skulle behöva det, istället för att vara ute i det underbara arbetslivet och skrapa ihop till pensionen.

Jag var så arg så jag grät. (Vera var nyfödd. Det kan ha förstärkt mina känslor. Men jag har fortfarande mycket starka åsikter om det hela, och det skulle faktiskt kunna driva mig till att ge mig in i politiken.)

Men nu, vet ni... nu är jag bara grinig för att min man nu har installerat McAfee virusskydd på min lilla dator för att skydda den mot angrepp utifrån, och det plötsligt visar sig att det inte går att skriva på min hotmail: om jag trycker ner en bokstav så tar det typ trettio sekunder innan den visar sig.

Så mycket tid har ingen.

Tänkte skriva ett svar till Estrids snälla fröken Katarina, och nu får hon vara utan bara för det här! Blev så förbannad till slut att jag skrev ändå, fast det inte kom några bokstäver. Tänkte att de får väl komma när de kommer. Men då minns väl inte datorn hur många bokstäver i rad som helst, och resultatet blev ett väldigt hackigt meddelande där det saknades en massa. Försökte gå in och lappa och laga; fylla i de saknade orden och bokstäverna, men efter tjugo minuter gav jag upp.

Så nu får hon aldrig veta hur glad Estrid blev över läxan de fick (de skall baka två olika grejer hemma under veckan som kommer).

Kanske att hon berättar själv, förstås.

1 kommentar: