måndag 10 oktober 2011

Lpfö98, reviderad 2010

Och så sitter jag här igen. Jag som bara skulle jobba på jobbet och inget mer.

Men det är roligt, det hjälps inte, och den här gången skall jag presentera den nya läroplanen för förskolan som trädde i kraft 1:a juli 2011 på föräldramötet på onsdag.

Fast jag har sagt nej till en del grejer också. Sådant som jag egentligen tycker är roligt, men som jag just nu känner att jag får klara mig utan. Jag är till exempel inte facklig representant för Lärarnas Riksförbund. Jag är inte heller skyddsombud. Däremot är jag med i krisgruppen som skall finnas till hands och organisera i händelse av katastrof. Jag hoppas att jag aldrig, aldrig kommer att behöva lägga någon tid där.

Att presentera läroplanen på ett överskådligt sätt är däremot helt ok. Jag gör egentligen bara mig själv en tjänst, eftersom jag i och med det måste se till att fördjupa mig i den ännu mer. Och det är väl bara bra, eller hur!

Och så sitter jag här igen. Bloggar, istället för att skriva färdigt presentationen på en gång och gå och lägga mig.

Man lär sig aldrig..

Inga kommentarer: