måndag 19 september 2011

Jo, det är mycket nu,,,

.. och jag hinner inte skriva om det. Trots att det vilar ett rofyllt lugn över tillvaron.

Men lugnet fylls av sköna saker, oftast, även om vi liksom kan ta dem lite en i taget. Wordfeud är det nya roliga istället för schack. Och nu spelar jag ju inte bara mot Gabbe, utan mot mina systrar i Stockholm också, och det är ju hur roligt som helst!

Men sen simmar vi, springer (inte riktigt lika ofta som jag skulle vilja), Estrid rider, Gabbe tränar och övningskör och lilla Vera älskar att vara med ute i skogen och plocka svamp. Titta vilken vacker, mamma..

Ja, och så byggs det nu också. Grunden är snart klar, väggarna står väl på tur, och vi håller på att välja badrumsgrejer och kakel och klinker för fullt. Hade nästan gett upp hoppet, men nu är det igång! Och en traktor hade de lämnat kvar i trädgården till tjejernas stora förtjusning..

Njuter av hösten också. Den klara luften, eftermiddagsljuset och ljudet av vinden i träden när man skall sova. Helt underbart! Imorse var det mörkt när jag gick till jobbet. Regnvåt gata, lite rassel i träden mörkt. Friskt, men inte kallt. Vet inte vad det är med den här tiden på året. Kanske för att jag är född på hösten? Men det är något med skolstarten också när jag var liten. Skolstart, nystart... Något är det.


Kul på hjul!





Inga kommentarer: