fredag 18 maj 2012

Tråkig men söt

Vera testar gränser. Inte hela tiden, men ofta. Just nu handlar det inte så mycket om vad man får och inte får, utan mer om hur man är mot varandra.

Ikväll ville hon bygga torn med pappan. Pappan på hugget såklart; vad gör man en fredagkväll om inte torn i vardagsrummet? Hör från badrummet hur Vera fräser "Nej, jag ska ha dom. Dom där klossarna är mina, jag ska ha dom!"

Pappan säger ifrån: "Jag bygger inte torn med dig om du ska vara sådär tråkig."

Vera vill ju ha pappan med sig igen, eftersom det ändå var roligare när han var med, så hon försöker igen. Men pappan har bestämt sig. (Det här var inte första utspelet den här kvällen.) "Nej, du är tråkig att leka med när du ska ha alla klossarna själv!"

Och här kommer det: "Ja, jag är tråkig men söt!"

Var kommer sånt ifrån, jag bara undrar! Har inga planer på att låta henne tro att söt slätar över dåligt uppförande. Men det lät ganska roligt..