söndag 1 januari 2012

Tänk om...

Tänk om 2012 kunde bli året då:

  • utbyggnaden verkligen blir klar
  • jag lär mig baka makroner (måste köpa en mandelkvarn; jag tror det kan vara där det går snett)
  • jag kommer igång och springer igen
  • jag tar mod till mig och slår ut väggen i köket
  • kvällspromenaderna verkligen blir av igen - åtminstone fyra kvällar i veckan.
  • kommunen (staten egentligen) fattar vad en förskollärare (eller vilken lärare som helst) är värd, och ger oss en löneförhöjning med minst 100%
  • vi får fortsätta att älska varandra, gnälla, uppmuntra, tröttna, glädjas och växa med varandra. Hela familjen. Precis som förut.
Och visst borde det finnas en annan lista också. Med fred på jorden, vaccin mot aids och malaria, rent vatten åt alla och allt det. Det gör det också såklart. Men inte här just nu.

I vilket fall skall jag fortsätta min strävan att vara i häret och nuet. Hösten som gick var fantastisk - mest av allt tack vare att jag hade möjlighet att ta mig tid att uppleva den.

Så vill jag leva!

Inga kommentarer: