fredag 6 januari 2012

Bortskämd så in i bängen..

Jo, det har jag blivit. Hela jullovet har liksom varit mitt. Underbart.

Första dagarna var det ju rätt mycket pyssel med all julmat, städning och allt annat som behöver göras. Behöver nog inte räkna upp allt. Men åh, vad jag älskar dom där veckorna och dagarna före jul. Men jag var ganska mör på julaftonskvällen. Glad men mör.

Sen började det. Med sovmorgon. Åh, vad skönt. Och så har det fortsatt; Stefan har gått upp med Estrid och Vera varenda morgon hela lovet, (Gabbe har konsekvent gått upp allra sist. Med råge.) och jag har fått sova lite till. Hela lovet. Sant.

Och så har jag blivit ompysslad på alla möjliga sätt. Fick ansiktsbehandling, avslappnande ansiktsbehandling, i julklapp. På "Face it". Löjligt skönt. ("Vill du att jag masserar dina händer medan fuktighetsmasken verkar?" är nog mitt favoritcitat den här julen.) Och så mötte jag upp med Stefan efteråt, och vi gick och fikade och fixade lite innan vi hämtade de yngsta och stack hem.

Vi har haft barnvakt flera gånger, faktiskt. Toppen. Och ungarna är hur glada som helst, såklart. Vi brukar annars vara sämst i hela världen på att fixa barnvakt och ta oss en liten stund för oss själva. Vet egentligen inte varför, men det har blivit så. Men nu är vi på gång; här skall bli ändring!

Och vi har varit på bio både jag och Estrid och jag och Stefan (ni ser att jag håller mig framme så fort det är något kul på gång), nyårsfesten var toppen och teet har varit klart varenda morgon när jag kommit upp.

Vet bara inte hur jag skall ta mig tillbaka till vardagen igen.

Inga kommentarer: