söndag 12 februari 2012

Uppdatering

Ja, här är en efterlängtad uppdatering av läget i tacoträsket (alltså det är jag som har längtat efter att få uppdatera):

Förkylningarna börjar släppa greppet om familjen. Segt har det varit, men nu ljusnar det!

Vi åker pulka! Det är pulka, varm choklad och ibland korvgrillning i backen. Superhärligt - vilken dag i veckan som helst.

Jag fick just nagellack på mitt fina, vita tangentbord. Fan.

"Utbyggnaden" är snart klar. Den har varit snart klar i evigheter. Men nu är den snart klar. (!)

Jag yogar. Och upptäcker hur glad jag känner mig inuti.

Stressar över pengar. Ovärdigt, jag vet. Men de behövs, och de behövs mer.

Njuter just nu av: tiden med familjen, snön, apelsiner (gud så söta och saftiga), semlor (mina hembakade med hemgjord mandelmassa), soppor (har en ny favorit med morötter, fänkål, lök, vitlök och röda linser. Sjukt god), yoga och slöa pyamashelger.

Lilla Vera verkar ha blivit klonad och ersatt med en illvillig kopia som helst av allt springer och jagar katten och drar honom i svansen och morrhåren. Det medför en del extra jobb när man kommer hem på eftermiddagarna och skall försöka prata med de andra och laga mat... Det blir inte alltid som man har tänkt sig!

Gabbe och hans kompisar firar fredagkväll i palissaderna med pulkaåkning - helt underbart!

Estrid sover gott igen, men fortsätter annars sin färd på den lite skrangliga bron mellan barndom och pubertet. Vill vara liten som Vera och stor som Gabbe. Inte lätt alltid.

Kram!

Inga kommentarer: