söndag 27 november 2011

Sexigt?

Var och simmade idag, helt själv. Superskönt. Så fick jag syn på mig själv i spegeln när jag höll på att klä på mig; ljusblek, urtvättade blekblå bomullstrosor med obestämbart mönster på (hotpant-style förvisso, men inte desto mindre urtvättade) och svart spetsbehå. Sexigt? Njaee..

Kom och tänka på att det fanns en tid då det var otänkbart att ha behå överhuvud taget. Om man inte var storbystad och fick bekymmer med axlar och rygg annars, och jag tillhörde inte den kategorin då heller. Tror jag var i tjugoårsåldern när jag köpte min första. När det började bli modernt och det kom alla möjliga söta modeller i satin och spets, byglar, mönster och färger. De var som ett smycke, liksom.

Då var det otänkbart att inte ha de matchande trosorna till. Aldrig att jag köpte bara behån, liksom. Det var ju ett kit, som hängde ihop. Och var inte trosorna rena så använde jag inte behån heller.

Så är det inte längre, uppenbarligen. Men tiderna förändras. Jag också. Lever i en tid då jag uppenbarligen har andra saker att tänka på än i fall trosor och behå matchar. Och fast jag rensade ur underklädeslådan för inte så länge sedan så måste de här urblekta trosorna ha passerat som helt ok, eftersom de låg kvar. Så kraven har också förändrats lite, vad det verkar.

Konstigt hur det blir.. och ganska roligt när man tänker på det..

Inga kommentarer: